Betrekken van gebruikers bij de ontwikkeling van een website of app
Voor Blauw is het lanceren van yourUX een logisch gevolg van de groei die het bedrijf de laatste jaren heeft doorgemaakt én de ontwikkelingen in de markt. Jos Vink, CEO van Blauw Research zegt hierover: “Onze opdrachtgevers investeren in hun digitale dienstverlening. We merken dat ze gebruikers steeds eerder en vaker bij de ontwikkeling en het verbeteren van hun website of app willen betrekken. En yourUX is erin gespecialiseerd om daarbij te helpen met goed UX-onderzoek.”
Ervaren UX-onderzoekers binnen yourUX
De experts op het gebied van UX-onderzoek binnen Blauw Research gaan nu dus opereren onder de naam yourUX. De afgelopen jaren voerden ze al veel UX-onderzoeken uit voor opdrachtgevers als ANWB, Bol.com, CZ, Rabobank en diverse overheden. Ook is een aantal ervaren UX-onderzoekers aangetrokken om yourUX vanaf de lancering een vliegende start te geven. Dit zijn onderzoekers die hun sporen hebben verdiend binnen UX-onderzoek bij zowel klantorganisaties als bij onderzoeksbureaus.
Onderzoek binnen elke fase van de ontwikkeling van een website of app
“We gebruiken zowel kwalitatieve- als kwantitatieve onderzoeksmethoden en technieken om klanten te helpen bij verschillende vraagstukken die komen kijken bij de ontwikkeling van een website of app. Onderzoek dat helpt bij het vormen van een idee, het maken van juiste keuzes in ontwerp en het verbeteren van een bestaande website of app,” aldus Maarten van den Broek, Business Lead yourUX. “Wat ons daarbij kenmerkt is dat we dit – juist geholpen door onze expertise – heel pragmatisch doen. Met onze directe Rotterdamse aanpak wil yourUX het onze opdrachtgevers vooral makkelijk maken om de juiste UX keuzes te maken.”
UX-lab met eyetracking midden in Rotterdam
yourUX zit met een UX-lab centraal in Rotterdam aan de Coolsingel. In het lab kunnen opdrachtgevers live meekijken met de onderzoekers en zelf getuige zijn van de reactie van ‘hun’ gebruikers. Met de meest geavanceerde eyetracking techniek zien we waar gebruikers naar kijken.
Blog over hoe UX-onderzoekers tot hun eigen website kwamen
Bij een nieuw label hoort ook een nieuwe website. Over hoe UX-onderzoekers tot hun eigen website kwamen en welke onderzoeken daarbij toegepast werden schreven zij een blog. Lees deze hier.