Bij YourUX weten we precies welke onderzoeksmethode leidt tot de beste resultaten. De meest gebruikte methodes voor jouw vragen leggen we graag uit. Wat is jouw UX vraag?
Yes! Eindelijk is het klikbare prototype voor je website of app af. Het ziet er geweldig uit, maar werkt het ook? Lukt het gebruikers om te navigeren? Begrijpen ze de call-to-actions en vinden ze de informatie die zij zoeken? De gebruikerstest (usability test) laat je zien hoe gebruikers jouw prototype ervaren, zodat het definitieve ontwerp van je website of app perfect gaat aansluiten.
Je website of app staat live! Nu wil je weten wat gebruikers ervan vinden en hoe ze je product gebruiken. Werkt het? Lukt het gebruikers om te navigeren? Begrijpen ze de call-to-actions en vinden ze de informatie die zij zoeken? De gebruikerstest (usability test) laat je zien hoe gebruikers jouw website of app ervaren, zodat je deze direct kunt verbeteren.
Het begon met een idee dat inmiddels is uitgegroeid tot een eerste UX-design of concept. En dan zoek je zekerheid: moet ik dit pad wel verder bewandelen? Met een concept test kun je toetsen of je gebruikers net zo enthousiast zijn als jij. En, belangrijker nog, of het concept voldoet aan hun verwachtingen en behoeftes.
Je weet precies welke content er op je website of in je app moet komen. Hoe bied je de informatie logisch aan? En op zo’n manier dat gebruikers snel en gemakkelijk vinden wat zij zoeken? Een cardsorting onderzoek voorkomt dat je fouten maakt bij de indeling van je informatie.
Weet jij precies voor wie je jouw website of app maakt? Met een persona onderzoek ontdek je de kenmerken van de verschillende personen in jouw doelgroep. Samen creëren we fictieve voorbeeldpersonen, persona’s, waarvoor jij je website of app gericht kan ontwerpen.
Als je nog geen tijd of budget hebt voor uitgebreider onderzoek onder gebruikers, kan de expertreview je helpen met de eerste grote verbeterslag. Twee van onze deskundige UX-onderzoekers geven hun review van de belangrijkste knel- en verbeterpunten van jouw website of app.
Denk je dat jouw bezoekers weten waar de belangrijke informatie staat op jouw website? En hoe navigeren ze eigenlijk? Maak het logisch door de gebruikers te betrekken in een treetest.
De customer journey, oftewel klantreis, is een mooi aanknopingspunt om je producten en diensten nog beter af te stemmen op de behoefte van jouw klanten. Wat zijn de pijnpunten en kansen voor jouw website of app? Dat bepaal je met een customer journey onderzoek.
Jij stelt je gebruiker centraal, ook online. Maar weet je ook waaraan jouw gebruiker behoefte heeft? En denk je vanuit het perspectief van de gebruiker of vanuit het interne proces? Een behoefteonderzoek geeft antwoord op de vraag: wat wil mijn gebruiker bereiken?
Leer je gebruikers echt kennen en krijg je snel inzicht in hun gedrag
Stop met hypothetische discussies en beslis op basis van UX-onderzoeksresultaten
Geen rapport op de plank maar stapsgewijze actiepunten. Aan de slag dus
Onze tools en methodieken zijn altijd up-to-date en AVG proof. Dus geen zorgen over persoonsgegevens
UX-research is pas echt waardevol als je ook concreet aan de slag kunt met de resultaten. Bij yourUX staat de ontwikkeling en verbetering van jouw website of app centraal. De resultaten moeten waardevol, nuttig en concreet zijn voor jou, want jij moet ermee verder. Geen rapport op de plank. Je krijgt van ons dan ook altijd actiegerichte rapportages:
“Het vernieuwen van IkGaStarten is een project waarbij het tempo hoog ligt; de bouwfase van de website stond al kort na het onderzoek gepland. Door de snelle rapportage en het heldere overzicht in de debrief konden we meteen prioriteiten stellen voor het bouwen van de nieuwe website; over welke features voorrang krijgen en hoe deze moeten werken.”
“Samen met onze ketenpartners hebben wij de klantreis nu heel goed in kaart gebracht. Met de waardevolle suggesties van de UX-onderzoekers kunnen we verbeteringen aanbrengen in ons werkproces en op onze nieuwe website. De samenwerking met de onderzoekers hebben we als bijzonder aangenaam ervaren. Ze dachten goed met ons mee, leefden zich goed in in onze klant, waren nauwgezet, professioneel en ook nog eens prettig om mee samen te werken.”
“We zijn heel blij met deze kwalitatieve inzichten, die we heel snel en makkelijk hebben gekregen. De uitkomsten kunnen we goed gebruiken als input voor verdere verbeteringen die we kunnen doen voor de creditcard webpagina.”
Is jullie team druk en heeft het onderzoek haast? Geen probleem, met onze onderzoeksoplossingen en ervaring is het opzetten van een onderzoek zo gebeurd. Wij nemen jou het werk uit handen en vinden jouw doelgroep voor gericht UX-onderzoek. We voeren het onderzoek uit in ons eigen UX-Lab in Rotterdam met de meest geavanceerde eyetracking techniek. Maar natuurlijk komen wij net zo makkelijk naar jou toe of doen we online onderzoek, zodat we mensen in heel Nederland kunnen ondervragen.
Wil je kennismaken of heb je nog vragen?
staat voor je klaar!