Je weet precies welke content er op je website of in je app moet komen. Hoe bied je de informatie logisch aan? En op zo’n manier dat gebruikers snel en gemakkelijk vinden wat zij zoeken? Een cardsorting onderzoek voorkomt dat je fouten maakt bij de indeling van je informatie.
Je zet cardsorting onderzoek in tijdens de ontwikkelingsfase van jouw nieuwe website of app. Liefst nog voordat je begint met development. Zo voorkom je dure en tijdrovende designfouten in de structuur van je website of app.
Tijdens het kwalitatieve cardsorting onderzoek gaan wij in gesprek met gebruikers uit jouw doelgroep, individueel of in een kleine focusgroep. We verkennen met gebruikers de belangrijkste thema's en stellen hen de vraag welke informatie zij belangrijk vinden en welke onderwerpen bij elkaar horen. En bespreken we de logische plek van informatie en de indeling van het menu.
We zetten het cardsorting onderzoek semi-gesloten in: we geven gebruikers de ruimte om onderwerpen of categorieën toe te voegen aan de bestaande content. De toelichting die gebruikers geven voor hun keuzes, geven je inzicht in de achterliggende overwegingen en denkprocessen. Zo komen we tot een onderbouwde logische indeling volgens gebruikers.
We adviseren je om tijdens het cardsorting onderzoek mee te kijken. Dit geeft je een goed beeld van de denkwijze en voorkeuren van gebruikers rondom de indeling.
Na het onderzoek helpt ons visuele rapport je met concrete aanbevelingen voor de meest logische informatie- en menustructuur. Daarmee kun je de indeling van je website of app perfect afstemmen op jouw gebruikers.
Wil je kennismaken of heb je nog vragen?
staat voor je klaar!