Weet jij precies voor wie je jouw website of app maakt? Met een persona onderzoek ontdek je de kenmerken van de verschillende personen in jouw doelgroep. Samen creëren we fictieve voorbeeldpersonen, persona’s, waarvoor jij je website of app gericht kan ontwerpen.
Een persona onderzoek zet je in als je wilt ontdekken voor wie je jouw website of app nu precies maakt. Dit kan zijn als je voor het eerst een website of app maakt of als het tijd is voor vernieuwing. Bijvoorbeeld omdat je organisatie gegroeid is of omdat je dienstverlening is veranderd of uitgebreid. Met een persona onderzoek krijg je jouw doelgroep scherp op het netvlies.
We interviewen personen uit jouw doelgroep, waarna we patronen van gemeenschappelijke kenmerken in kaart brengen. Dat zijn zachte kenmerken zoals behoeftes, zorgen en doelen die passen bij bepaalde persoonskenmerken.
In sommige gevallen voeren we ook een kwantitatief segmentatieonderzoek uit. Deze cijfermatige onderbouwing van de persona’s helpt bij keuzes maken tijdens het ontwerp van de website of app.
Met persona onderzoek krijg je een fictieve, maar heel realistische omschrijving van gebruikers die typisch zijn voor jouw dienst of product. Je ontvangt van ons een visueel overzicht van alle verschillende persona’s. Elk persona is gebaseerd op patronen, maar beschreven als echt mens met wensen, behoeftes, zorgen en doelen.
Tijdens een afsluitende workshop brengen we de persona's samen verder tot leven. We delen typische voorbeelden van de persona's en geven hen samen een passende naam. Met deze levendige informatie over je doelgroep kunnen designers en contentspecialisten direct aan de slag.
Wil je kennismaken of heb je nog vragen?
staat voor je klaar!