Dit gebeurde deze middag allereerst met een presentatie van Maarten van den Broek, Business Lead yourUX bij Blauw.
Maarten vertelde in het kort dat Blauw al veel UX-onderzoek deed, en dat yourUX als label is opgericht om zich vol op dit soort van onderzoek te focussen. Dit vanwege de groeiende markt en verdere digitalisering bij onze opdrachtgevers. Zo kunnen we onze opdrachtgevers nog sneller en beter helpen bij de ontwikkeling en verbetering van hun website of app.
Kijkje in de keuken van yourUX
Daarna gaf hij het stokje over aan Vincent Borst, Strateeg UX-research bij yourUX. Vincent gaf een kijkje in de keuken van yourUX zelf en hoe dit nieuwe label tot een website kwam, welke uitdagingen hierbij kwamen kijken en hoe UX-onderzoek is ingezet om deze uitdagingen aan te gaan. Hoe dit is gegaan kun je hier lezen.
Organiseer een Copy Monday en Conversion Friday
Tot slot inspireerde gastspreker Martin van Kranenburg de bezoekers en ons een uur lang over hoe het gedrag van de gebruikers van je website te beïnvloeden en tekomen tot een betere conversie. Martin gaf niet alleen uitleg over het raamwerkdat hij hiervoor ontwikkelde, maar haalde mooie voorbeelden aan en liet de bezoekers van deze middag ook elkaars website beoordelen. En beseffen dat he tgoed is om als organisatie te realiseren dat je website nooit klaar is. Zijn afsluiting: ga aan de slag met je team en met klanten om je website te blijven verbeteren. Organiseer regelmatig een Copy Monday en Conversion Friday om dit handen en voeten te geven!!
Usability test ervaren in het UX-lab
De bezoekers van het lanceringsevent kregen erna de mogelijkheid om verder kenniste maken met yourUX. Zo namen zij een kijkje in het UX-lab om te ervaren hoe respondenten het doen van een Usability test ervaren en hoe je als opdrachtgever mee kunt kijken. En probeerden zij zelf ook de Tobii Glasses 3 eyetracker, de nieuwste tool waarmee we registreren wat gebruikers wel of juist niet zien tijdens het uitvoeren van een taak op een website. Ook goed bruikbaar voor op een mobiele telefoon.
En natuurlijk mocht in deze tijd de winterborrel niet ontbreken. Kortom, een zeer succesvol lanceringsevent!