ANWB is met bijna 4,8 miljoen leden de grootste vereniging van Nederland. Het is daarom belangrijk dat de webpagina’s van de ANWB duidelijk zijn en alle leden makkelijk kunnen vinden wat zij zoeken. Zo ook de webpagina voor het aanvragen van een creditcard. ANWB ontwikkelde 2 versies van de webpagina en betrok ANWB-panelleden om te bepalen welke variant het meest gebruiksvriendelijk is.
Wij voerden een hybride kwalitatief en community ux-onderzoek uit onder leden van het ‘Denk mee met de ANWB’ panel. Deze methode leverde cijfers op, maar gaf ook inzicht in de achterliggende motivaties en barrières van de ANWB-leden.
In drie dagen tijd gaven bijna 200 ANWB-panelleden feedback op de twee ontwerpen. De ANWB gebruikt het ‘Denk mee met de ANWB’ panel vaker bij de beoordeling van vraagstukken. Leden worden op deze manier betrokken bij keuzes die ANWB moet maken over onderwerpen, zoals mobiliteit, vrije tijd en vakantie, maar ook om producten en diensten te verbeteren.
Hybride community onderzoek:
Leden hadden geen duidelijke voorkeur voor een van de twee ontwerpen. ANWB ontwierp daarom een nieuwe meer gebruiksvriendelijke webpagina voor creditcardbetaling.
De elementen uit beide versies waar de leden het meest tevreden over waren en waarbij ze de meest positieve ervaring beleefden, werden meegenomen in het nieuwe ontwerp.
Wil je kennismaken of heb je nog vragen?
staat voor je klaar!