De Rabobank wil voor 'IkGaStarten', het kennisplatform voor startende ondernemers, een nieuwe website ontwikkelen. Het nieuwe ontwerp moet passen bij de merkrichtlijnen en mag geen afbreuk doen aan de huidige conversie. Rabobank heeft ons gevraagd om twee nieuwe ontwerpen van landingspagina's aan startende ondernemers voor te leggen.
Via een gemodereerd online gebruikersonderzoek kregen we inzicht in hoe de deelnemers de website gebruikten. Tijdens het onderzoek zijn vier klikbare prototypes voorgelegd aan startende ondernemers. Aan de hand van diverse opdrachten hebben deze ondernemers de website gebruikt.
De deelnemers waren niet op de hoogte dat Rabobank de opdrachtgever was. Zo kon zuiver de herkenbaarheid in de stijl en de invloed op de beleving van de website getoetst worden. Ook keken we naar het gebruik van nieuwe functies en wat deelnemers van de inhoud vonden.
Een gevalideerde keuze maken én bruikbare tips voor het optimaliseren van het gebruiksgemak:
De Rabobank heeft door het onderzoek diepgaand inzicht gekregen op zowel het begrip, de inhoud, de navigatie en de vormgeving van beide designs. Specifiek is ingezoomd op het begrip en de gebruiksvriendelijkheid van bepaalde functionaliteiten.
Wil je kennismaken of heb je nog vragen?
staat voor je klaar!