Logius verzorgt producten en diensten voor de digitale overheid. DigiD is misschien wel een van de bekendste producten en ook degene waarvoor een nieuwe functionaliteit werd ontwikkeld: DigiD-machtigen. Om DigiD-machtigen zo eenvoudig mogelijk te maken en gebruiksvriendelijk aan te bieden, wil Logius inzicht krijgen in de behoefte van mensen die gebruik maken van DigiD-machtigen in de zorg.
Samen met Logius hebben we een customer journey onderzoek uitgevoerd. Single interviews met zowel hulpgevers als hulpnemers maakten het mogelijk elke stap van de reis zorgvuldig in kaart te brengen.
Per stap keken we naar wat een gebruiker doet, welke behoeften hij heeft en waar hij tegenaan loopt. We keken hierbij naar de situatie of context waarin de gebruiker zich bevindt en wat motivaties zijn voor het wel of niet gebruiken van DigiD machtingen. Welke stappen denkt men daarbij te moeten maken en welke barrières verwacht men?
Aanknopingspunten om het proces van machtigen vorm te geven en de communicatie goed in te richten:
We werkten nauw met Logius samen in dit project, waarbij Logius de verslaglegging zelf deed en wij zorgden voor de onderzoeksexpertise. Samen deden we de analyse en kwamen tot zeer concrete aanknopingspunten.
Wil je kennismaken of heb je nog vragen?
staat voor je klaar!